Informacja o spotkaniu dot. Zniszczonego przez pojazdy budowy zielonego terenu (od północnej strony osiedla Oświecenia)

Informacja o spotkaniu dot. Zniszczonego przez pojazdy budowy zielonego terenu (od północnej strony osiedla Oświecenia)

Szanowni Państwo, 

Informacyjnie - w dniu 08.05.2025r. miało miejsce spotkanie w Radzie Dzielnicy, o udział w którym poprosiłem na początku kwietnia br. przedstawicieli Zarządu Zieleni Miejskiej ( ZZM ) oraz Zarządu Dróg Miasta Krakowa ( ZDMK ). Z ramienia wykonawcy linii KST IV na zebranie stawił się kierownik budowy z firmy GULERMAK - Wojciech Janosz, ZZM reprezentowała Pani Inspektor Katarzyna Chochół, ZDMK Pan Janusz Zagórski.

W zebraniu uczestniczył również Pan Krzysztof Bąk (Rada Dzielnicy XV Mistrzejowice).

W trakcie spotkania, jako jego inicjator poruszyłem wiele istotnych spraw dot. procesu budowy KST IV na odcinku przebiegającym przez teren naszej Dzielnicy Mistrzejowice.

Głównym przedmiotem spotkania było rozwiązanie problemu dotyczącego zniszczonego przez pojazdy budowy zielonego terenu (od północnej strony osiedla Oświecenia). Reprezentujący wykonawcę budowy linii KST IV Pan Janosz przyznał, że do zniszczeń doszło z winy kierujących pojazdami budowy, którzy nie mogli nimi jeździć poza wygrodzonym terenem budowy. Uznano, iż obecne "poprawienie" zielonego terenu jest niezadawalające.

Pan Janosz, po wspólnym uzgodnieniu z Panem Zagórskim z ZDMK zobowiązał się do prawidłowego, zgodnego z zasadami przywrócenia całego zniszczonego terenu na osiedlu Oświecenia (od bloków 56-57 - do bloku 45) do stanu sprzed jego zdewastowania.

Ustalony termin naprawienia wyrządzonych szkód, włącznie z obsianiem trawą do niedawna zielonego terenu wyznaczono do końca maja 2025r.

Z ważnych spraw poruszono kwestię budowy przejazdów linii KST IV przez trzy wjazdy w osiedle Oświecenia:

  • przejazd na skrzyżowaniu jezdni ulic Jancarza/A.J.Załuskich (A),
  • przejazd przez sięgacz dojazd do szlabanu pod bloki 56-57 i 58 na osiedlu Oświecenia (B).
  • przejazd na skrzyżowaniu jezdni Bohomolca/Marchołta - pod bloki 45-46 (C).

Zgodnie z harmonogramem, wszystkie przejazdy zaplanowane są do budowy w trybie "połówkowym" - tj.najpierw jedna połowa jezdni, po jej skończeniu, przeniesienie prac na jej drugą połowę. Takie rozwiązanie zdaniem Pana Janosza spowoduje utrudnienia w ruchu, na wjazdach (B) i (C) na ok. 6 tygodni (każdy wjazd). Padła propozycja ze strony Pana Janosza, żeby każdy z wjazdów tj. (B) i (C) po ustaleniach przede wszystkim z Mieszkańcami naszego osiedla zamknąć w obu kierunkach dla ruchu pojazdów. Wtedy wykonawca prac wykonałby przejazdy w ciągu dwóch tygodni - każdy oddzielnie, w innym terminie. Wtedy nie byłoby konieczności przekładania oznakowania, przemieszczania pojazdów budowy etc.

Jakie są Wasze opnie ?

Z mojej strony propozycja Pana Janosza jest sensowna - zakładając że faktycznie, przy całkowitym zamknięciu wjazdów na czas prac budowlanych przy przejazdach linii KST IV - zamknięcie każdego z wjazdów nastąpi na maks. 2 tygodnie. 

"Zaoszczędzimy" na każdym z wjazdów po 4 tygodnie problemów z ruchem drogowym (ruch pieszych na czas prac przy wjazdach NIE BĘDZIE zamknięty, ani przy opcji "połówkowej" ani przy proponowanej przez Pana Janosza).

Wykonawca zadeklarował, że wszystkie wjazdy GULERMAK chce wykonać do końca czerwca br.

Przejazd (A) będzie wykonany w opcji "połówkowej".

Państwa opinie bardzo proszę przesyłać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dziękuję,

Piotr Żołyniak

Przewodniczący Komisji ds. Projektowania i Kształtowania Terenów Zielonych

Rady Dzielnicy XV Mistrzejowice